Štvrtá priemyselná revolúcia je na nás. Ak sa pýtate, ako sa vyrovnať s výzvami meniacej sa globálnej ekonomiky, investovanie do kreatívnych odvetví podnikateľov rieši ekonomické, občianske a sociálne výzvy a nachádza sa v každej komunite v každom kúte sveta. Z Bostonu do Bangladéša, kreatívni podnikatelia budujú spoločnosti na špici digitálnej výroby, rozšírenej reality, dizajnu a zábavy.
Kreatívni podnikatelia sú narušení trhu budovaním lepšej a inkluzívnejšej budúcnosti. Inovátormi za kreatívnymi spoločnosťami sú dizajnéri, kodéri, hráči, hudobníci a inžinieri. Ak sa zakladajú technici, kreatívni zakladatelia sú riadení túžbou narušiť trh. Na rozdiel od mnohých zakladateľov techník je väčšina kreatívnych podnikateľov inšpirovaná aj sociálnymi výsledkami, ako je zapojenie nezúčastnených komunít, poskytovanie životnej mzdy a budovanie kultúrne prepojených komunít. Tvorivé hospodárstvo budujú vizionári, ktorí posilňujú regionálnu identitu, zvyšujú živobytie a budujú prepojené komunity.
Ako teda môžete vo vašej komunite uvoľniť kreatívnych podnikateľov a talent? Tu sú tri tipy, ako začať:
1.) Nájsť ambicióznych kreatívnych podnikateľov, ktorí boli prehliadnutí. Môžu stavať ďalšie Cirque du Soleil, ale všetci ostatní ich považujú za klaunov. S čerstvými očami, môžete vidieť miliardy dolárov podnikania v procese. Pracoval som so začínajúcimi, ktorí sa stali veľmi úspešnými podnikateľmi, ktorí nám povedali, že čoskoro „nikto nebral vážne“, pretože to boli dizajnéri, filmári alebo hudobníci.
2.) Usporiadajte malé stretnutie s inovatívnymi kreatívnymi zakladateľmi a investormi a požiadajte ich, aby sa podelili o to, kde si myslia, že vaše regionálne kreatívne hospodárstvo by mohlo byť konkurencieschopnejšie. Aké aktíva a konkurenčné výhody máte, že podnikatelia a investori už objavili? Keď to urobíme, nájdeme investorov, ktorí už pracujú s kreatívnymi spoločnosťami. Zvyčajne sa zaujímajú o ďalšie budovanie svojho portfólia v tomto smere. Zakladatelia sú nadšení, že sa stretnú s investormi, ktorí zdieľajú svoju víziu budúcnosti regiónu.
3.) Predpokladajme, že to nechápete – zatiaľ. Kreatívy narušujú trhy a vidia budúcnosť, ktorú my ostatní nevidíme. Zoberme si napríklad príbeh Meow Wolfa, „umeleckého kolektívu“ so sídlom v Santa Fe v Novom Mexiku. Keď Meow Wolf začal, hľadali podporu podnikania, ale bolo im povedané viac ako raz ich podnik by mal byť neziskový. Koniec koncov sú to umelci. Dnes, s viac ako 1 miliónom návštevníkov a 15 miliónov dolárov v príjmoch za menej ako dva roky, Meow Wolf je mimo-of-the-svet výstava pomohla znásobiť svoje prvé fondy investorov do troch rokov. Nedávno zavreli 17 miliónov dolárov s hlavnou investíciou Alsop Louie Partners zo Silicon Valley.